
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Trąbkach Wielkich przedstawia kilka informacji ws wypłaty dodatku węglowego.

1. Przypominamy, że od 20.09.2022 r. zmianie uległy niektóre zapisy ustawy o dodatku węglowym:

A. wydłużono czas na rozpatrzenie wniosku z jednego miesiąca do dwóch miesięcy.

B. jeden dodatek na jeden adres – w związku z tą zmianą należy pamiętać, że jeśli na jeden adres (adres, nie lokal mieszkalny) złożono kilka wniosków, rozpatrzony zostanie tylko pierwszy wniosek spełniający kryteria przyznania. Pozostałe wnioski pozostaną bez rozpatrzenia.

2. Podstawą przyznania dodatku jest zgłoszenie w CEEB głównego źródła ogrzewania na: węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
W CEEB główne źródło ciepła musi być wskazane jako „ZAINSTALOWANE” oraz „EKSPLOATOWANE” tzn. w użyciu. Jest to warunek konieczny do otrzymania dodatku węglowego.

3. Ponadto, bardzo często we wnioskach nie jest podawany numer telefonu do kontaktu, ani adres e-mail, na który możliwe byłoby wysłanie informacji o przyznaniu dodatku.

4. W przypadku gdy nie podano numeru telefonu, ani numeru konta – nie ma możliwości poinformowania wnioskodawcy o terminie odbioru dodatku w kasie banku w Trąbkach Wielkich.

5. Jednocześnie informujemy, że 7 października 2022 r. uruchomiona została pierwsza transza dodatków węglowych (wypłata na konto).